不知道為什麼,今天在 iPod Nano 聽到這首歌,突然覺得很符合現在的心境,就拿來當作 news update 吧!( 反正我也懶得寫,剛好。)

I'm broke but I'm happy
我破產了,卻還是很快樂
I'm poor but I'm kind
我很窮,但是心地善良
I'm short but I'm healthy, yeah
我不高,可是身體很健康
I'm high but I'm grounded
我high翻天時,還記得腳踏實地
I'm sane but I'm overwhelmed
神智清醒時,卻有點不知所措
I'm lost but I'm hopeful baby
我迷失自我了,但心裡還存著希望
What it all comes down to
反正人生就是這樣
Is that everything's gonna be fine fine fine
船到橋頭自然直
I've got one hand in my pocket
所以我一邊袖手旁觀
And the other one is giving a high five
一邊還在跟別人開心擊掌

I feel drunk but I'm sober
我有點醉了,但意識還算清醒
I'm young and I'm underpaid
我還年輕,薪水也少的可憐
I'm tired but I'm working, yeah
就算感覺累了,但也還可以繼續
I care but I'm restless
我心思細膩,卻總是忙個不停
I'm here but I'm really gone
我人還在這裡,心早就飛了出去
I'm wrong and I'm sorry baby
我知道這樣不對,我道歉就是了
What it all comes down to
反正人生就是這樣
Is that everything's gonna be quite alright
船到橋頭自然直
I've got one hand in my pocket
所以我一邊袖手旁觀
And the other one is flicking a cigarette
一邊還用手彈著菸灰

And what it all comes down to
反正人生就是這樣
Is that I haven't got it all figured out just yet
還有太多事是我搞不定的
I've got one hand in my pocket
所以我一邊袖手旁觀
And the other one is giving the peace sign
還一邊比著peace的手勢

I'm free but I'm focused
我是自由的,卻情有獨鍾
I'm green but I'm wise
我還很菜,但我很有料
I'm hard but I'm friendly baby
我很難搞,也算好相處
I'm sad but I'm laughing
我不太開心,卻還是笑著
I'm brave but I'm chickenshit
我很勇敢,也是個膽小鬼
I'm sick but I'm pretty baby
我很病態,但長得還不賴
And what it all boils down to
人生最後就是這樣
Is that no one's really got it figured out just yet
太多事 是沒人能搞定的
I've got one hand in my pocket
所以我一邊袖手旁觀
And the other one is playing the piano
一邊還彈著鋼琴

And what it all comes down to my friends
朋友們 人生就是這樣
Is that everything's just fine fine fine
反正船到橋頭自然直
I've got one hand in my pocket
所以我一邊袖手旁觀
And the other one is hailing a taxi cab
還一邊呼叫著計程車


arrow
arrow
    全站熱搜

    cheerchou 發表在 痞客邦 留言(15) 人氣()