今天 228,對台灣歷史來說是很重要的一天,因為今晚,Jason Mraz 就要在台大體育館開唱了!( 政治魔人請走開 ) 這個長得 ( 有點 ) 像休葛蘭的傢伙說話很臭屁,自稱現場演唱功力超群,讓我不但掏了耳朵也挖了鼻孔,迫不及待要體驗一下這臭屁是不是真的又臭又響。

Jason Mraz 在台灣一直到最新專輯【We Sing, We Dance, We Steal Things】才有宣傳,被塑造成像是 Jack Johnson 那一掛的夏夜晚風式的涼麵歌手,但其實 Jason Mraz 這三張專輯雖然大多數作品是以民謠搖滾為基調,但他也喜歡東添一點雷鬼、西加一些放克,搞一些混種的玩法,甚至在「Mr. Curiosity」裡面還唱上一小段聲樂。基本上,輕重快慢的東西他都能玩上一點,「音樂大玩童」這個title還算承受得起,除了有一點就是他跟本人一樣是走娃娃臉的路線,也都老大不小了,用「童」這個字有點 “那個” ...

另外,雖然說現在提這件事已經太遲了,但是吾友巴斯先前號召了幾位 Jason Mraz 的粉絲朋友一同穿粉紅色衣服入場聽演唱會,以向「Geek In The Pink 粉紅宅男」一曲致敬。雖然我不宅,但這活動聽起來相當有意思,歡迎有興趣的朋友共同響應,一起在演唱會現場掀起粉紅色的人海巨浪。( 怎麼聽起來有點像是要去聽 Paris Hilton 的演唱會... )



Geek in the Pink 粉紅宅男

Well let the geek in the pink take a stab at it
好吧!就讓粉紅宅男我來露一手
If you like the way I'm thinkin' baby wink at it
如果中意的話,不妨使個眼色
I may be skinny at times but I'm fat for the rhymes
雖然我沒啥肥肉,卻特別油嘴滑舌
Pass me the mic and I'm a grab at it
麥克風一上手,絕對不放手
Well isn't it delicious crazy way that I'm kissin'
你可能不知道,我喇吉的功力一流
This baby listen to this don't wanna miss it while it's hittin'
聽好寶貝,高潮要來了別錯過
Sometimes you gotta fit in to get in
放下身段才能一起同樂
But don't ever quit cause soon I'm gonna let you in but see
別偷偷溜走,好戲還在後頭

I don't care what you might think about me
我可不在乎,你們會怎麼看我
You'll get by without me if you want
如果沒興趣,大可以轉頭就走
Well, I could be the one to take you home
或者,讓我把你打包帶走
Baby we could rock the night alone
長夜漫漫,我們可以盡情享用
If we never get down it wouldn't be a let down
就算最後沒搞頭,那也沒什麼
But sugar don't forgetin' what you already know
但寶貝千萬別忘了,至少你還有我
That I could be the one to turn you out
可以滿足你的一切渴求
We could be the talk across the town
全世界的人都會嫉妒我們
Don't judge it by the color, confuse it for another
別只是挑剔顏色,那實在太瞎了
You might regret what you let slip away
到時候你就會後悔,錯過了最精彩的
like the geek in the pink (do do do...)
粉紅宅男就是我
well like the geek in the pink, yeah (geek in the pink)
沒錯,粉紅宅男就是我

Well my relationship fodder don't mean to bother nobody
說到我的故事,我也不想惹誰發火
But Cupid's automatic musta fired multiple shots at her
只能怪丘比特的箭往她身上亂射
Because she fall in love too often that's what the matter
她那麼花痴,也不能算是我的錯
At least when i'm talking about it keep a pattern of flattery and
至少談起這段過去,我還不算太毒舌
She was starin' through the doorframe,and
她的眼神透過門框向我掃射
Eyeing me down like already a bad boyfriend
上下打量,到底我是哪裡作錯
Well she can get her toys outta the drawer then
我說,不如今晚就讓玩具陪她快活
Cause I ain't comin' home I don't need that attention
我可不會回頭,幹嘛把自己搞得那麼累呢?

See, I don't care what she might think about me
看吧!我可不在乎,她會怎麼看我
She'll get by without me if she wants
如果沒興趣,她大可以轉頭就走
well, I could be the one to take her home
或者,讓我把她打包帶走
Baby we could rock the night alone
長夜漫漫,我們可以盡情享用
If we never get down it wouldn't be a let down
就算最後沒搞頭,那也沒什麼
But sugar don't forgettin' what you already know
但寶貝千萬別忘了,至少你還有我
That I could be the one to turn you out
可以滿足你的一切渴求
We could be the talk across the town
全世界的人都會嫉妒我們
Don't judge it by the color, confuse it for another
別只是挑剔顏色,那實在太瞎了
You might regret what you let slip away
到時候你就會後悔,錯過了最精彩的

Hey baby look at me go
嘿寶貝,看看我
From zero to hero
從無名小卒變成大英雄
You better take it from a geek like me
你得跟我們這些宅男們學著點
Well I can save you from unoriginal dum-dums
好讓你擺脫那些沒創意的傻蛋
Who wouldn't care if you com....plete them or not
他們才不管你有沒有高......興呢?

So what I've got a short attention span
雖然沒有得到太多好臉色
A coke in my hand
但拿著我的可樂
Because I'd rather have the afternoon, relax and understand
寧可享受這個午後,別煩惱這麼多
My hip hop and flip-flops well it don't stop with the light rock
我的嘻哈跟夾腳拖,混搭這搖滾樂會更出色
A shot to mock you kinda puts me in the tight spot
就算耍些花招、唬過你了,也不會讓我更快樂
The hype is nothing more than hoo-ha so I'm
迷戀也只是一時的,所以說
Developing a language and I'm callin' it my own
不如就發明一種語言,只有我自己懂
So take a peek into the speaker and you'll see what I mean
但透過麥克風,我想你明白我指的是什麼
That on the other side the grass is greener
別人盤子裡的菜總是比較可口

I don't care what you might think about me
我可不在乎,你們會怎麼看我
You'll get by without me if you want
如果沒興趣,大可以轉頭就走
Well, I could be the one to take you home
或者,讓我把你打包帶走
Baby we could rock the night alone
長夜漫漫,我們可以盡情享用
If we never get down it wouldn't be a let down
就算最後沒搞頭,那也沒什麼
But sugar don't forgetin' what you already know
但寶貝千萬別忘了,至少你還有我
That I could be the one to turn you out
可以滿足你的一切渴求
We could be the talk across the town
全世界的人都會嫉妒我們
Don't judge it by the color, confuse it for another
別只是挑剔顏色,那實在太瞎了
You might regret what you let slip away
到時候你就會後悔,錯過了最精彩的
like the geek in the pink (do do do...)
粉紅宅男就是我
I'm the geek in the pink ya'll
粉紅宅男就是我
geek is the color for fall
宅男是秋天的顏色
i'm the geek in the pink
粉紅宅男就是我
so i'm the geek ya'll
宅男就是我
in the pink ya'll
穿著粉紅色
geek is the color for fall
宅男是秋天的顏色
i'm the geek in the pink
粉紅宅男就是我
arrow
arrow
    全站熱搜

    cheerchou 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()