Forecast      by Jason Mraz

Well I heard that it might be raining bed sheets and lover`s words
聽說天空將降下一陣床單雨 還有愛人的甜言蜜語
Let`s throw out the hotel comforter and hang the `do not disturb`
咱們就別賴在床上 掛上請勿打擾的吊牌
Sign me up for the storm I`ll wear my suit for the shower
算我一份 一起穿上雨衣 迎接狂風暴雨
Cause I`ll have you to keep me warm in the coldest hour
因為最寒冷的時刻 還有你為我保暖

And when the darkness falls under your hair, there I`ll be
當黑暗降臨在你的髮梢 我就在你身邊
And crazy is the forecast all week
這週的天氣預報 豈止瘋狂可以形容

Well every kiss, every hug is so light on the touch, delicate like a snowflake
每一個吻 每個擁抱 都輕盈優雅 像雪花飄落
Well I can taste, I can taste, I can taste, I can taste you all over my face
我可以感覺 感覺 感覺 感覺你佈滿我的臉龐
And everyone might find me foolish to not be counting on the sun
也許每個人都笑我傻 不仰望太陽
But your mouth is my umbrella now And I`m holding your tongue
而你的嘴巴就像把傘 我活在你的甜言蜜語之下

And if the rain should fall for sure With you I`ll be
如果雨註定要落下 我也只能陪著你
And crazy is the forecast all week
這週的天氣預報 豈止瘋狂可以形容

There`s a good chance in hell Like cats and dogs we`ll be flying
也許 我們會像阿貓阿狗 被吹得四處飛舞
And I`m no weatherman. But you are lightning, striking
我不是氣象預報員 但是你閃著電 打著雷

Here comes the sun. And the rain.
一下出了太陽 又下雨
All at once. How it sing
都在瞬間 該怎麼唱呢

In the midst of the morning pull up a blanket of a cloud
在早晨的時候 拉下一塊雲朵作被單
And await for the warning of another come down
小心留意氣象預報 又有另一朵飄過來
Because the water is healthy for the roses in your cheeks
天空下了雨 是想灌溉你臉上的玫瑰紅靨
My well holds plenty for penny wishin` in your deep end
我的許願井裡堆滿的硬幣 每一枚都是為了你

And when the lights go out, no doubt, with you I`ll be
當天光消逝 毫無疑問 我會陪著你
And crazy is the forecast all week
這週的天氣預報 豈止瘋狂可以形容

And if the rain should fall for sure With you I`ll be
如果雨註定要落下 我也只能陪著你
And crazy is the forecast all week
這週的天氣預報 豈止瘋狂可以形容
Crazy is the forecast
這瘋狂的天氣預報

arrow
arrow
    全站熱搜

    cheerchou 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()